torsdag 28 april 2011

Projekt; ljuuuust

Ni som känner mig vet att jag gillar 50-60 och 70-talet inredningsmässigt. Det är ju dock inte en stil som jag tycker passar den här skånelängan, utan här vill jag ha ljust och lantligt (ej nyproducerade sönderskrapade fejkslitna möbler om någon nu trodde det). Idag i huset är det lite "murrigt" och stilen är lite "mormors finmöbler". Idag har jag därför varit på en liten second hand-runda och inhandlat lite nya lampor, gardiner och tyger. Så mycket det kan göra med små förändringar.
Gardinerna här innan var 80-talsgröna och lampan lilagrön

Jag är inte 100 på tyget, därför är det inte fasthäftat ännu

6 kommentarer:

  1. Nja..jag tycker faktiskt inte heller tyget känns helt rätt . Leta lite till är mitt tips/LL

    SvaraRadera
  2. + Stalltips: spetsgardiner o pelargonior i gamla lerkrukor :)

    SvaraRadera
  3. ja, en ska inte nöja sig med första bästa! som tur är kan en klä om. om och om och om igen.. om det skulle vara så ;)

    SvaraRadera
  4. undertecknad klädde sin gamla soffa med en (nyvävd) trasmatta en gång för länge sedan...och tja nu när jag tänker på det var det sabla snyggt :) /Morr

    SvaraRadera
  5. Varför ska man ha spetsgardiner i gamla lerkrukor? :)

    SvaraRadera
  6. Spetsgardiner i lerkrukor är en installation :D /LL

    SvaraRadera