söndag 10 april 2011

Nu blir det snart ordning på torpet

Oj oj oj som vi har slitit hela helgen. Thomas och Stina kom förbi i fredags för lite Trädgårdsfredag och hjälpte oss sen hela lördagen med att köra grejer till tippen, såga ner flaggstången, fylla igen dammen, kratta löv, transportera bort jord osv. Tusen, tusen tack! På kvällen hade vi grillpremiär, så himla fint!
Idag sysselsatte sig Kim och jag med att montera ner det gamla växthuset, slå ner det gamla hönshuset samt elda elda elda trädgårdsavfall. Jag överdriver inte när jag säger att jag eldade i nio timmar med endast två korta matpauser. Fler bilder kommer imorgon när jag är tillbaks i civilisationen och ett snabbt internet. Ps. Är för övrigt sjukt sotig och luktar rök. När jag snyter mig kommer det svart.. something. Nice! Adjöken!


4 kommentarer:

  1. Stackare! Ingen rast ingen ro. Men fint blir det!
    Ni har inte ångrat att ni tagit på er ett sånt jättearbete? Ska bli roligt att se hur fint det blivit. Morfar blir nog förvånad till påsk. Kram.

    SvaraRadera
  2. Yihaaaa!! Det var kul att arbeta lite. Trädgården kommer att bli finfin! Tack för helgen, vi kommer tillbaka så fort som möjligt för lite lantliv skadar ingen.

    SvaraRadera
  3. Sväris: Efter två fantastiska helger är vi mer säkra än någonsin på att vi gjorde rätt ;) Ja nu har vi lite press på oss att göra det snygg(are). Ska bli supertrevligt. Kram

    SvaraRadera