måndag 4 april 2011

Aja baja

Idag kom en söt liten sotare på besök. Visste ni att sotare (fortfarande) har en svart upprullad mössa på huvudet? Fett med fashion. Nå. Han skulle kolla pannrummet där jag precis eldat. Eftersom jag inte är någon rutinerad pannrumseldare var det lite (ev. väldigt) rökigt. "Ja alltså, ehh hehe.. vi flyttade in i fredags och jag är lite ny på det här" fick jag ursäkta mig med. Svaret kom på bred skånska och innehöll ungefär att det är bara att öva, men att man absoluuuuut inte får använda impregnerat trä. Samtidigt pekar han på vedkorgen som är fylld med en söndersågad bokhylla och skakar på huvudet.
Så kan det gå!

2 kommentarer:

  1. Vi eldar med allt, vi har dessutom kaminen inne och vi har överlevt... Kram Ann.

    SvaraRadera
  2. Haha, ja inte kommer veden åka till tippen inte ;) men det gäller att hålla god min framför sotar'n

    SvaraRadera