onsdag 9 maj 2012

Tapetklister under mina skor

Ibland går det lite långt mellan uppdateringarna kan en tycka. Det tycker jag också! 
Status på sovrumsrenoveringen är att vi har satt upp ena väggen med spont. Eftersom jag vill ha springor mellan varje bräda (för att undvika panel-känsla HU) satte vi brädorna med cirka en femkronas mellanrum. Enligt snickartotte ska det ta cirka 3 veckor innan sponten rör på sig. Nu efter drygt en vecka har ingenting hänt, så vi vill inte fortsätta spika spont om det skulle visa sig att mellanrummen inte blir som vi har tänkt oss. Därför är sponten lite on hold, men det finns 1000 andra saker att pyssla med här ute så det går ingen nöd på oss. 
Bland annat ska vi tapetsera hallen. Det ser just nu ut som att kliva in i en Ikeagarderob (dock med ett sjukt snyggt golv) och jag har stört mig på den vita kliniska utseendet nu ganska länge. Här är tapeten vi funderar på

Från Duros gammelsvenska kollektion














Eftersom förgätmigej är en av mina absoluta favoritblommor har jag också varit sugen på den här från Sanderson, men jag tänker att den inte är lika mycket HALL som den ovan. Kanske hamnar den någon annanstans i huset?
Sanderson forgetmenot

1 kommentar:

  1. Jag tror durotapeten skulle bli jättefin i hallen! Färgen ser ut att matcha golvet perfekt! Sanderson är lite mer sovrum över...söt i ett litet rum tänker jag. Häftigt att Förgätmigej även är en av mina favoriter (och har varit sedan jag var barn)..så liten o underbart söt! Har jag påverkat dig :) Mor

    SvaraRadera