onsdag 23 maj 2012

Lovespreader

Jag har varit sjuk sen i söndagskväll med halsont, feber och löjlig trötthet. Igår planterade jag tomatplantorna som vi försått, de fick en fin plats i rabatten utanför altanen. För att skydda dem lite satte jag ett gammalt fönster över som fick luta mot altanstaketet. Det var det enda jag orkade med under dagen, sen var jag typ sängliggandes.

Idag mår jag lite bättre och känner att jag har mer energi, så jag har några punkter på schemat jag vill göra. Plantera palsternackor och kratta gräs. Hela gräsmattan är täckt av ett tjockt lager gräs eftersom Kim igårkväll efter grillningen bestämde sig för att ta en rejäl omgång klippning på vår äng (gräsmatta?). Nu ser den sådär välskött och prydlig ut, kanske inte riktigt min smak men jag håller ju med om att det ser mer "ordentligt" ut. Så gollig han var igår när han klippt klart allt (tog cirka 2,5h) och satt i skymningen på altanen helt gräsig med en öl i handen och tittade ut över sin skapelse *kärleksförklaring*.

Nyklippt ej krattad gräsmatta. Älskar kvalitén på iphonebilderna ;(

1 kommentar:

  1. Är det inte för mycket gräs behöver ni inte räfsa..det är näring i klippet och det är ju synd att ta bort för då måste man gödsla. Gräsklippet håller även mossa borta har jag läst men det vet i sjutton :D /

    SvaraRadera