onsdag 15 februari 2012

Snöbeklädd

Så har vintern nått Skåne. Äntligen, säger någon. Tror inte det va, säger jag. Jag tänker på alla som saknar permanent bostad och som av olika anledningar sover på härbärgen eller i trappuppgångar.  Jag tänker på mindre bemedlade familjer och ensamstående personer som har hus där elräkningarna fyrdubblas till följd av minusgraderna. Jag tänker också på hur många som väljer bilen i stället för att promenera eller cykla nu i kylan.
Jag skiter faktiskt i argumentet "men tänk på barnen, dom älskar ju snö". Jag har också lite svårt för okritiska personer som bara ser så långt den egna näsan räcker och ba "snö är så hiiimmmmla fint". Det kan jag såklart också tycka, det handlar inte om det. 
Sådär, detta var dagens bitterinlägg, nu kommer en bild på landethuset täckt av snö. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar