lördag 13 oktober 2012

Musfällor och råttgift

Jag vet att jag för några dagar sen lite besviket skrev att katterna låg och sov medan mössen dansade på bordet. Jag tar tillbaks det, jag blir inte besviken om det händer igen. För alternativet var inte alls trevligare.

Båda katterna var vakna hela natten och sprang runt, runt. Hörde först mössens "rata-tata-ta-ta" (ja, så låter deras små klor mot golvet) och sedan hur katterna sladdade i kurvorna för att hinna ifatt. Vid ett tillfälle hörde jag en mus desperat dödsvråla. Kim säger att möss inte har något dödsvrål, men jag är säker på att det pipet jag hörde inte var ett glädjetjut.

Låg fan på helspänn hela natten, rädd för att Sivan (jägaren #1) skulle få tag i sitt byte och stolt presentera det för oss, uppe i sängen. Lyckligtvis (!) blev det ingen jaktlycka, men jag vägrar numera att sova på landet. Ja, det kanske är lite överdrivet men jag skyller på att det är långt till förlossningen i Malmö om det skulle sätta igång ;)

Kim är i skrivande stund och placerar ut lite fler fällor samt GIFT som ska ligga på vinden. Japp. It ain't over til' the fat mouse dies, eller vad det heter.

3 kommentarer:

  1. Åhhh..den där katten. Den DÄR katten!! Han är det mest "fotogenica" jag vet. Går det att ta en dålig bild på honom..jag tror inte det faktiskt. Kanske är det rentav så att han är fullständigt medveten om kamerans närvaro utan att vi har en aning. Skulle inte förvåna mig ett dugg. MORR säger jag bara.

    SvaraRadera
  2. Ja han är snygg som få! A coolt cat in a small town. Ej att förglömma att Sivan är himla gullig hon också :)

    SvaraRadera
  3. Hon är jättegullig OCH smart ;)

    SvaraRadera