söndag 17 juni 2012

Att gräva ett dike

Det här med grävare.. "En barndomsdröm som går i uppfyllelse" sa någon på ett känt community efter att jag postade en bild när jag satt och rattade lite. Vad är dealen med (många) mäns förhållande till grävfordon? Jag satt också i sandlådan och grävde torn med grävskopan, men inte tycker jag det är ballt med grävare för det.
Nå. Jag är innerligt glad att Kim gillar att gräva. Endast 4 timmar på lördagen tog det att gräva ett 15 m långt dike, 1 m djupt. Lika långt tid att fylla igen hålet efter att röret lagts dit. Perfekt! Nu är snart nya brunnen igång. Snart, alltså.

Vi kunde inte låta bli att gräva lite på framsidan för att se om ryktet stämde. Och yes, under 30 cm jord och ett lager singel finns det GATSTEN. Drömmen att gräva fram, mardrömmen att få det snyggt samt hålla i ordning. Jag vill ju ha gräs-känsla blandat med gatsten, tänker mig något liknande det här

(lånad bild från en skånelänga på österlen)

5 kommentarer:

  1. Kanske skillnaden på män och kvinnor? Jag vill äga en grävare, det skulle vara fullkomligt onödigt men visst kikar jag på bättre begagnade på viss känd annonssajt.

    SvaraRadera
  2. Den enda sanna skillnaden, den inbyggda medfödda kärleken till grävfordon! Men oj, är det sant? Var skulle den bo de dagar den ej var i bruk? De är ju inte små direkt, hehe

    SvaraRadera
  3. GATSTEN!! Är det sant??? Bild please!! / MVH jagärsåavundsjuk

    SvaraRadera
  4. Finns det hjärterum så finns det stjärterum.

    SvaraRadera
  5. Anonym: Vi tog ingen bild, vi konstaterade bara och sen fyllde vi igen hålet med singel tills vi har tid och ork att gräva fram allt :)

    Tanas: Inte PO limhamn ;)

    SvaraRadera